Thursday, December 31, 2009

random feeling before 2010

Well, i have no idea what to post here. I just got home after last service on this year and weird feeling came afterward. I am thinking about many things these hours. Raining outside but i'm glad, because it means less fireworks (or even none). I like to watch fireworks in the sky, the only thing i hate is its "mesiu" smells. It covers all home even in our bedrooms. So, no fireworks i hope until midnight, so i could pray with my family without any interuption.

I texted him on afternoon. Told him what i feel and wished him a great new year. He has a good plan for next year and I pray for his best. God bless him and I know He blesses me even more. God is so great! Even in my worst condition. He cures my pain, He knows me well. What makes me bad and good. He is a best helper in every situation. (Mulai ngalor ngidul).

This 2009 is a big year for me. For good, better and best things. For bad, worse and worst things. For health and sick. For smiles and tears. For friends and foes (thanked God, less than friends hehe). For many new stuffs and lost (though i forgot things i lost in this year). For short hair and (going to be) long and curly hair (back to nature). For new born babies and death people. For marriages and divorce (i knew no one, just guessing someone). For me and still me in a better package.

So, i come to the last thing in this post
Welcome to 2010, fellas. God bless us all :)

welcoming 2010

I just planned to celebrate this New Year Eve with my family, except babeh. Mom and I cooked our favourite dishes and also bought some fireworks to be played tonight after church. While waiting to 00.00 am, here's me and my whole family wanna greet you all,




Wishing you all another great year.
May life treat us all better next year.
God bless us all :)

Tuesday, December 29, 2009

sudah kepala dua

Whuah, saya capek banget hari ini. Keluar dari siang, perjalanan cuma 2 lokasi aja, tapi asli capek hehe.. Apa pengaruh kepala dua ya? Walah, kalau baru kepala dua dah capek gini, gimana kepala tiga, empat dst ya? haha.. Btw, happy birthday to myself! I am officially 20 years old today. Dan saya melewatkannya bersama orang2 yang saya sayang dan tidak disangka dapat segini banyak hadiah. Wah, terima kasih semua yaa.. Lucu banget, saya malah ga nyangka dapat hadiah. Datang cuma untuk ngambil 1 hadiah, eh pulang2 saya malah bawa dua plastik gede hadiah, dan semuanya serba EEYORE :):):) Ga perlu diurai ya apa aja, nebak aja sendiri. Meskipun gitu, karena hari ini papa saya ga ikut merayakan ultah saya, jadinya hadiah beliau yang saya peluk kemana2 hehe.. Nanti setelah teman saya upload foto2nya, baru saya ganti ya. Yang ini masih yang baru tersedia soalnya. Ini mereka.



atas : anak2 baru-ku:)
bawah : kado pengganti babeh hehe



makan (teramat) besar ><

Saya sama si adek ganteng kembali menggila hari ini. Kami menghabiskan kepiting jumbo berdua! Mamamia lezatos dan kenyangnyosss hahaha. Pas bayar saya yang shock sendiri. Okei, saya yang bayar semua makan siang tadi, harusnya kan sih mama ya? haha.. Ini jadi kesannya saya yang bayar, yah, meskipun duit si babeh. Saya puasss:) Saya amat sangat berbahagia hari ini. Terima kasih untuk semuanya:) Terima kasih atas 20 tahun yang indah ini :)

Friday, December 25, 2009

Santa said



Have a great Christmas fellas:)
God bless us all!

Powered by Telkomsel BlackBerry®

Thursday, December 24, 2009

We wore white



Due to my grandmother birthday celebrate's (yesterday) dresscode is white,my mom bought white shirts for my brothers. I join mom's "kain" and match it with pants. This picture was taken by Sintong on church. Not a bright one,because he took it with his handphone's front camera. But I love this picture,we are cute in white:) Btw,Happy birthday,opung! God bless you always. We love you:)

Powered by Telkomsel BlackBerry®

Tuesday, December 22, 2009

Christmas Gift



I finally met my family,except babeh,on Cengkareng yesterday. We went to Medan at 1.30 pm by Batavia Air. The thing is, finally Batavia Air has an air bus to Medan. What a big plane,made me remember my own experience on Singapore Airlines. Cool! I gave them my Christmas gift, a box of chocolate from Dapur Coklat. Remember my post about it? I picked a chocolate cake before I went to airport,also bought this one. It consists of some chocolate,white,dark,and fills with blueberry jam. We love it! Mom and brothers ate it on the plane too,while me took a sleep. They all love chocolate. Unfortunately dad got nothing,because they've finished it before we met dad in Medan hohoho.. I'll buy it again someday,great chocolate for my great family:)
Powered by Telkomsel BlackBerry®

Sunday, December 20, 2009

Jelly bubble

Hai..I'm starting to post something from my bebeh again..yeah,have been failed so many times,I know,hoping this one will success hehe..

I went to watched Avatar with Arlene this afternoon.. I kinda like this movie beside its almost 3-hour-duration..While waiting for the show begin,I cut my hair on MayMay saloon and voila,I turned into socialite girl!hahaha.. The hair dresser cut my hair and made it trap model,haiyaa,so different haha.. But,no probs, I hope my mom and dad will like it:p Ahya,then we moved to Body and Soul,thanked God I found a nice blue dress for myself,to use in New Year or this Christmas..I love it:)

Then why I post it as "jelly bubble"? Because me and Arlene love jelly bubble drink so much. I love Quickly Taro,while Arlene love HipHop Choco. They both are great in our opinion. I wish Quickly will open soon in Manado. I wish. Well,happy Sunday then people. Wish I could have another great day tomorow ya. Bye:p

Powered by Telkomsel BlackBerry®

Friday, December 18, 2009

got it!

One word for today : spontaneous! I woke up with a happy feeling, knowing that today will be a great day and all my wish today could happen. And it happened! Eventhough not the best ones. I texted Stallone at 13.00 and met him at campus before we off to Pakubuwono to pick my early birthday present from my daddy. Guess it? Yayy, i have my first lomo! Diana Mini exactly.


my Diana Mini :)

Meet lomo here. You'll fall with them. I called daddy about a month ago. I asked him my own birthday present. Yah, i rarely got presents on my birthday, seriously, so if i want something i just let them know than buy it for me. Last year they gave me birthday present actually, but for this year, i want this lomo, err, beside the other presents, may i daddy? hehe.. When i turned on tv today, on Metro TV, Choky Sitohang on Chat Club was talking with lomographers in Indonesia. So cute, can't resist its cuteness :)
lego Christmas Tree

After that, me and Stallone decided to stop by at Senayan City to had his late lunch and some window shopping. Buttt, it was so full and crowd there. We run to the cinema, checked for my Old Dog, unfortunately they just showed Sang Pemimpi (i've watched it already) and Avatar (well, i don't really like to watch it). We've only spent 20 minutes there, yeah, 20 minutes in Senayan City! It's a new record of mine, and his hehe.. Ah ya, checked also their Christmas Tree, made of lego, thousands lego. Also some lego displays. Cool!

We checked Old Dog again in Plaza Senayan, before i went home myself after dropped Stallone at MTA to have his phone's service. Before that, i went to saloon to have my nail art, buttt, felt so dissapointed. Yeah, they broke my nails, huahhh.. I wish i could fix it tomorrow, but maybe if i have more time guys. Now is my packing time. I've put lomo into its box and had it save in my suitcase. Can't wait until i take more pictures myself and print it hehe.. Have a nice long weekend fellas. God bless :)

minggu terakhir di semester 5

 Hai bloggie, dah lama saya ga ada kabar ya? hehe.. Kabar saya sudah amat baik sekarang. UAS udah kelar (belum sih sebenarnya hehe) terutama si menakutkan, PSIKOMET! Abis ujian ngitung2 nilai deh langsung, mudah2an lulus dengan minimal B, AMINNNN :) Dari tadi udah banyak kata yang saya tulis pake huruf gede ya? Perlu banyak malah deh haha, secara minggu ini cukup membuat saya tak mampu berkata2 x)

Ah ya, ada banyak hal yang terjadi, meskipun minggu ini belum berakhir. Ada baik dan buruk, susah dan senang. Ini dia :

Hal2 buruk minggu ini.
- Banyak orang meninggal. Mulai dari papanya Clemy, dosennya teman, tetangga muka rumah di Manado, sampai dosen saya sendiri. Tadinya pengen ngelayat di papanya Clemy tapi ga jelas gimana pegi ke Bandungnya, saya susah koordinasi sama anak2 DI lainnya juga. Eh, tiba2 dapat kabar dosen saya meninggal akibat serangan jantung dan langsung dikuburkan di keesokan harinya. Jadinya saya melayat malam itu juga (Rabu) bersama Inggrid, Siska, Toeng, Fetri, Lin dan Andi. Pulang2 deh dari Cibubur (rumah duka) pukul 01.00 dan mandi. Yasudahlah, saya langsung tidur ga mikir bakalan sakit atau rambut kusut. Semoga ibu tenang di sisiNya, dan keluarga diberikan ketabahan.
- Berantem sama adek! Kesel deh, jauh disana tapi tetap aja bisa bikin saya kesel. Okei, itu hak dia, tapi ga gitu cara ngomong sama saya. Ihhh, kesel ya! Ntar deh saya marahin lagi kalo ketemu, toh sebentar lagi ketemu. Moga2 ntar kalo udah dirumah saya ga marahan lagi sama dia. Parah kalo marahan trus, ntar saya ga diantarin kemana2 deh hehe..
- ATM ilang dan ngurus surat kehilangan di kantor polisi. Yah, gitu deh, minta di temanin Thio, ditemanin sih tapi dia datangnya pas dah kelar smua urusan haha.. Trus udah ada yang baru sekarang, tapi ga ada nama huhu.. Pengen nunggu tapi seminggu, apa daya? Ngurus tahun depan lagi deh..


Hal-hal baik di minggu ini.
- Psikomet sudah berlalu :) Ga perlu dijelaskan lebih lanjut kebahagiaan akan hal ini.
- Taro Bubble di Quickly enak loh. Hahaha, ga penting n ga gitu menyenangkan ya sebenarnya? haha..
- Nonton Sang Pemimpi. Err, lebih suka Laskar Pelangi sih tetap, tapi bolehlah. Eh, masih nagih mau nonton Old Dog juga sih, duhh, pengen, tapi apa daya, udah ga beredar di bioskop2 dia. Masih ada dimana ya?
- Udah nyelesain kewajiban sebagai kakak yang baik:) Urusan si adek dah lumayan klar tuh, dibela2in nyempil2, untungnya sukses. Hey, u have to treat me well, Kingkong, okei? hehe..
- Tradisi tengah malam sama Arlen berlanjut lagi. Biasa, kita anak2 yang hobi cerita. Apa aja diceritain. Dan semalam kita cerita sebelum dia ke Depok dan saya ke Manado untuk liburan. Nantikan pia keju-mu ya, Len hehe, jangan lupa kripik pisang buat aku juga haha..
- Akhirnya nginjak Central Park, haha.. Sedikit norak gapapa ya? Secara dia dah dari kapan diinjak teman2, saya malah baru Senin kemaren.
- Eh ternyata ada heavenly blush. Pengen nyoba tapi ga sempat2 di PIM. Nyoba deh kemaren sama Thio, eh, biasa aja dia ternyata. Nyoba chewy junior juga, eh, biasa aja juga. Jadi serba biasa ya? haha


coba2, comot2 hehe

- Tiket udah di tangan. Tiket Thio juga udah di tangannya. Kita tukaran beli tiket soalnya haha.. Lucu ya?:p

Itu dulu deh. Ada sih yang paling menyenangkan tapi di post selanjutnya yaa. So, keep reading, guys :p

Sunday, December 13, 2009

Motivations to Life

How could they survive on this world? 
What was motivated them?
These are their answers for you..


 

 
Got it? One-words from me :
Worry looks around, Sorry looks back, Faith looks up.

They are called motivation


berprestasilah setinggi burung-burung di udara

Ada beberapa bentuk motivasi yang dapat dimanfaatkan dalam proses belajar mengajar, yakni :
  1. Memberi angka. Angka adalah simbol atau nilai dari aktivitas belajar anak didik. Angka merupakan alat motivasi yang cukup memberikan rangsangan kepada anak didik untuk mempertahankan atau bahkan lebih meningkatkan prestasi belajar di masa mendatang. Pemberian angka atau nilai yang baik mempunyai potensi yang besar untuk memberikan motivasi kepada anak didik lebih giat belajar.
  2. Hadiah. Memberikan hadiah ketika anak berhasil meraih sesuatu amat penting. Dengan ini anak akan termotivasi untuk belajar guna mempertahankan prestasi belajar yang mereka capai. Bahkan tidak menutup kemungkinan akan mendorong anak didik lain untuk termotivasi belajar juga.
  3. Kompetisi. Kompetisi adalah persaingan, dapat digunakan sebagai alat motivasi untuk mendorong anak didik agar mereka lebih bergairah belajar. Persaingan, baik dalam individu atau kelompok diperlukan dalam pendidikan. Guru pun berperan sebagai fasilitator. Dalam kondisi yang kondusif seperti ini, setiap anak didik pun akan melibatkan diri mereka dalam kegiatan belajar mengajar. Kondisi ini yang dikehendaki dalam pendidikan modern, yang disebut CBSA (cara belajar siswa aktif).
  4. Memberi ulangan. Anak didik biasanya mempersiapkan diri dengan belajar jauh-jauh hari untuk menghadapi ulangan. Berbagai usaha dan teknik bagaimana agar dapat menguasai semua bahan pelajaran anak didik dilakukan sedini mungkin sehingga memudahkan mereka untuk menjawab setiap soal yang diajukan ketika pelaksanaan ulangan berlangsung. Namun, pemberian ulangan pun harus diperhatikan. Ulangan harus diprogram dan tidak membosankan anak didik. Oleh karena itu, ulangan perlu dilakukan secara akurat dengan teknik dan strategi yang sistematis dan terencana.
  5. Mengetahui hasil. Mengetahui hasil belajar bisa dijadikan sebagai alat motivasi. Dengan mengetahui hasil, anak didik lebih terdorong untuk belajar lebih giat. Apalagi bila hasil belajar itu mengalami kemajuan, anak didik berusaha untuk mempertahankannya atau bahkan meningkatkan intensitas belajarnya guna mendapatkan prestasi belajar yang lebih baik di kemudian hari.
  6. Pujian. Pujian yang diucapkan pada waktu yang tepat dapat dijadikan sebagai alat motivasi. Pujian adalah bentuk reinforcement positif sekaligus motivasi yang baik. Guru bisa memanfaatkan pujian untuk memuji keberhasilan anak didik dalam menyelesaikan pelajaran sekolah, namun harus diberikan sesuai dengan hasil anak itu sendiri. Seseorang yang senang dipuji anak pekerjaannya akan meningkatkan kemampuannya. Begitu pula dengan anak didik. Banyak yang iri akan pujian guru terhadap teman-temannya dan menjadi malas belajar. Guru pun harus memberi pujian secara objektif kepada anak didiknya.
  7. Hukuman. Meskipun hukuman adalah reinforcement negatif, namun bila dilakukan dengan tepat akan menjadi motivasi yang baik dan efektif. Hukuman pun seharusnya mendidik dan bertujuan untuk memperbaiki sikap dan perbuatan anak didik yang dianggap salah. Tidak menggunakan kekerasan serta harus dalam konteks pendidikan.

Djamarah, S. B. (2002). Psikologi belajar. Jakarta: Rineka Cipta

Christmas Chocolate Cake

Though i'm not a big fan of chocolate, i do love chocolate, cakes especially. I drink Cadburry also, and have to admit it is delicious hehe.. Due to some reasons, i have already thought about it for the last 2 weeks, i decided to bring a chocolate cake to my family. And, i chose Dapur Cokelat's cake. So, i went there today with Arlene after had our Sunday service on HKBP Petojo.


 our chocolates

I didn't bring my camera with me, so i have no picture there, beside it was a small shop, really full with chocolate (yaialah toko cokelat hahaha). They sold 3C-Chirstmas Chocolate Cake, with many figures and decorations. Looks so yummyyyy.. Oh my, if i could i'll buy them all, but, i am afraid, because i'll bring them on plane. So, i bought myself just a slice of Java Chocolate Cake and Arlene's bought a slice of Opera Cake. I also bought one mini tin, but i re-sell it to Arlene, because she loves it more than me hahaha.. Here's the mini tin's package.


 close- cute, ya?


 open- tadaaa, many tiny chocolates

You'll find it easily on Grenvile, Jakarta Barat. For the rest cakes i put them on fridge and will eat them as my dinner tonight hahaha.. I'll take my Opera Cake on the next days before leaving Jakarta. Ah ya, there are also many Makasar's restaurants and steak house there. Me and Arlene tasted one of them, called Relish - they sold Makasar's food, next to Dapur Cokelat. Many places to go there fellas, check it yourself :)

Saturday, December 12, 2009

Motivation Principles

Belajar adalah aktivitas yang tidak terlepas dari sejumlah faktor yang mendorongnya. Faktor yang mempengaruhi aktivitas belajar adalah motivasi. Motivasi hadir dalam bentuk dorongan yang timbul pada diri seseorang secara sadar atau tidak sadar untuk melakukan sesuatu untuk tujuan tertentu. Motivasi memegang peranan penting dalam aktivitas belajar seseorang. Tidak ada seorang pun belajar tanpa motivasi. Tidak ada motivasi berarti tidak ada proses belajar. Agar motivasi dapat optimal, maka sejumlah prinsip motivasi dalam belajar ini pun harus diperhatikan.


 kegiatan belajar mengajar di dalam ruangan

  1. Motivasi sebagai dasar penggerak yang mendorong aktivitas belajar. Seseorang melakukan aktivitas belajar karena ada yang mendorong. Motivasilah dasar pendorong seseorang untuk belajar. Ini berbeda dengan minat karena minat tidak sampai melakukan, hanya memiliki kecenderungan untuk menyukai sesuatu, belajar contohnya. Jika seseorang sudah termotivasi untuk belajar, maka dia akan melakukan aktivitas belajar dalam rentang waktu tertentu. 
  2. Motivasi intrinsik lebih utama daripada motivasi ekstrinsik dalam belajar. Guru lebih banyak memberi motivasi ekstrinsik kepada anak didiknya, terutama untuk anak yang malas belajar. Dari motivasi ini ada efek yang tidak diinginkan, yaitu kecenderungan ketergantungan anak.
  3. Motivasi berupa pujian lebih baik dari hukuman. Setiap orang senang dihargai dan tidak suka dihukum dalam bentuk apapun juga. Memuju orang lain berarti memberikan penghargaan akan kerjanya. Berbeda dengan pujian, hukuman diberikan kepada anak didik dengan tujuan memberhentikan perilaku negatifnya. Diharapkan frekuensi kesalahan pun berkurang setelah adanya hukuman.
  4. Motivasi dapat memupuk optimisme dalam belajar. Anak didik yang mempunyai motivasi dalam belajar selalu yakin dapat menyelesaikan setiap pekerjaan yang dilakukan. Dia pun yakin bahwa belajar bukanlah kegiatan yang sia-sia. Hasilnya pasti akan berguna, kini dan masa yang akan datang.
  5. Motivasi berhubungan erat dengan kebutuhan dalam belajar. Kebutuhan yang tidak bisa dihindari dari anak didik ialah keinginan untuk menguasai sejumlah ilmu pengetahuan. Oleh karena itulah anak didik belajar. Karena bila tidak belajar, berarti anak didik itu tidak mendapat pengetahuan. Guru yang berpengalaman cukup bijak memanfaatkan kebututuhan anak didik, sehingga dapat memancing semangat belajar anak didik agar menjadi anak yang gemar belajar untuk memuaskan rasa ingin tahunya terhadap sesuatu.
 
kegiatan belajar mengajar di luar ruangan

    Meet the team : Motivation Extrinsic and Motivation Intrinsic


    motivasi apa yang membuatnya ingin jadi anggota marching band

    Setelah penjelasan tentang apa itu motivasi, sekarang kita masuk ke bagian selanjutnya, yaitu jenis-jenis motivasi. Secara umum ada dua jenis motivasi, yaitu motivasi intrinsik dan motivasi ekstrinsik.
    • Motivasi intrinsik. Motivasi intrinsik adalah motif-motif yang tidak perlu diransang dari luar, karena motif ini sudah ada dalam diri individu itu sendiri untuk melakukan sesuatu. Seperti misalnya anak didik yang termotivasi untuk belajar semata-mata untuk menguasai nilai-nilai yang tergantung dalam bahan pelajaran, bukan karena keinginan lain, seperti ingin mendapat pujian, nilai yang tinggi atau hadiah. Bila seseorang telah memiliki motivasi intrinsik dalam dirinya, maka ia secara sadar akan melakukan suatu kegiatan yang tidak memerlukan motivasi dari luar dirinya, khususnya ketika belajar. Seseorang yang tidak memiliki motivasi intrinsik sulit melakukan aktivitas belajar terus menerus dan selalu ingin maju dalam belajar. 
    • Motivasi ekstrinsik. Motivasi ekstrinsik adalah motif-motif yang aktif dan berfungsi karena adanya rangsangan dari luar. Anak didik pun belajar karena hendak mencapai tujuan yang letaknya diluar hal yang dipelajarinya, seperti nilai yang tinggi, pujian atau hadiah. Motivasi ekstrinsik bukan berarti motivasi yang tidak dibutuhkan dalam belajar. Berbagai macam cara bisa dilakukan agar anak didik termotivasi untuk belajar. Guru yang berhasil adalah yang mampu memanfaatkan motivasi ekstrinsik anak. Kesalahan menggunakan motivasi ekstrinsik akan merugikan anak didik dan mengakibatkan anak malas belajar. 

    Djamarah, S. B. (2002). Psikologi belajar. Jakarta: Rineka Cipta

    Thursday, December 10, 2009

    it's December when..

    Actually i still have one exam for today, but i went home to rest my body and re-study, but i got lazy, so i turned on my laptop and am about writing some post today. Mm, maybe just one post, because i haven't get more teories to my newest label's post. Pardon, me hehe.. In this December, i'd like to share something. I found it from a blog that my lecture gave us, a cool one, prettysandyfeet, about a girl in Hollywood. The big thing is, she's on Team Jacob! Yayyy, just like me. So, i found many pictures of that (still) unlegal man, he's uhhhhh ^^

    So, like one of her post, i'd like to list things it's December when..

    ... I checked calender more often

    ... and reschedule everything so i can finish it all on time (crossing finger)

    ... i added some Christmas songs in my phone

    ... plus singing out loud and emm, do some dance myself *blushing

    ... i bought some dresses myself,

    ... eye-ing my Christmas and birthday wish list,

    ... asked mamapapa and brothers to buy me something, eventhough not in my wish list hehe :p

    ... dreaming of chocolate cakes that i always get in Christmas time

    ... i arrange my outfit to go home

    ... my brothers tell me their stuff , yeah it means i have to buy them something hehe..

    ... oh, my lovely :)

    I love Decemberrrr x)

    Monday, December 7, 2009

    define MOTIVATION

    3 kata diatas adalah pertnyaan yang sulit untuk dijawab karena tiap buku memberikan penjelasan yang berbeda, begitu pula tiap bidang ilmu. Jika kita mencari definisi motivasi dari bidang psikologi, maka beberapa jawaban ini akan anda temukan, seperti :
    • Wikipedia : dorongan psikologis yang mengarahkan seseorang ke arah suatu tujuan
    • Santrock, 2008 : dorongan yang mengarahkan dan menopang suatu perilaku
    • Kartini Kartono (dalam Wikipedia) : dorongan terhadap seseorang agar mau melaksanakan sesuatu.
    Dari ketiganya, secara singkat dapat dikatakan bahwa motivasi adalah "alasan" kita melakukan sesuatu. Seperti alasan pemain bola David Beckham memenangkan pertandingan bola, seperti alasan tukang pos mengantar surat setiap hari, dan seperti alasan mama kita memasakkan makanan untuk kita tiap pagi. Semua hal ini memiliki alasan sendiri-sendiri sebelum dilakukan. Itulah yang disebut motivasi.

    Santrock, J. W. (2008). Educational psychology (3rd ed). New York: McGraw-Hill
    http://id.wikipedia.org/wiki/Motivasi

    motivation

    Hai, bloogie.
    Kalau biasanya saya nulis sesuatu seputar keseharian saya, maka kali ini sedikit berbeda. Dosen saya di mata kuliah Psikologi Pendidikan II, meminta kami membuat blog bertema motivasi belajar pada anak sebagai pengganti UAS. Berita bahagia? Tentu saja, karena saya tidak perlu membuat dari awal, jadi saya tambahin aja deh 1 label baru, education, yang khusus berisi tugas pendidikan itu. Semoga berguna bagi kita semua ya :)

    Here's i bring also the  Motivation for the Day

    When I woke up in the morning lying on my bed, I ask myself:
    What are some of the secrets of success in life?
    I found the answers right there, in my very room.

    The fan said: "Be cool!"
    The roof said: "Aim high!"
    The window said: "See the world!"
    The clock said: "Every minute is precious!"
    The mirror said: "Reflect before you act!"
    The calendar said: "Be up to date!"
    The door said: "Push hard for your goals!"

    Carry a heart that never hates,
    Carry a smile that never fades,
    Carry a touch that never hurts.

    Have a blessed day!

    Friday, December 4, 2009

    movies on list

    Pada tau ga moon river itu apaan? hehe.. Yah, kalo anak2 kelahiran 90an sih saya yakin ga tau, eh, jangan2 dr jaman mama saya aja belum tentu tau tuh.. Apalagi di jaman2 kita gini ya? Well, itu judul lagu dari sebuah film legendaris bersetting New York di awal tahun 1960an. Judulnya Breakfast at Tiffany's. Pernah dengar ga? Yang maen cakep bangettt, Audrey Hepburn  icon fashion Hollywood jaman itu. Nonton deh filmnya, dan kalian ga akan nyangka dia tuh segitu stylishnya. Itu tahun 1960an gitu, Indonesia masih pada perang dan perjanjian sana sini, mereka dah hidup aman si tempat tinggal sistem flat beberapa kamar dalam 1 bangunan. Wow! Memang beda banget ya kehidupan di luar negeri sana sana di Indonesia.

    Entah kenapa, saya akhir2 ini rajin nitip dvd (bajakan ofkors hahaha), sama teman saya, Fetri, yang entah kenapa akhir2 ini sering ke Glodok. Jadi deh, tanpa sadar saya membeli sejumlah dvd yang saya tak yakin kapan akan saya nonton. Ini deh mereka, eh, ini yang saya usahakan ingat ya, saya malas ngecek ke tumpukan dvd di samping tempat tidur soalnya hahaha..
    • forrest gump : saya emang lum pernah nonton film ini, saya tau pasti bagus, so, wait for me yaa hehe..
    • cast away : dia ceritanya kedampar gitu, gimana dia survive selama 4 tahun tanpa manusia lain
    • you've got mail : komedi romantis sama meg ryan, film 90an gitu 
    • my sister's keeper : film baru, belum mau saya nonton, belum mau nangis bombay haha
    • accidental husband : covernya sih lucu, harusnya dah maen di bioskop sama2 si my sister's keeper, tapi entah kenapa tak kunjung tayang
    • revolution road : reuninya 'jack and rose', setting 40an sih, tapi kabar2nya bagus
    • little miss sunshine : udah sampe dipinjam Lin karena saya kelamaan nontonnya hehe..
    • breakfast at tiffany's   : done!
    • almost forget : pursuit of happyness : by will smith, gosh i know it is great, but i have no time huhuhu
    Yah, itulah mereka. Cukup banyak kan? Mungkin bulan ini saya akan nonton beberapa, soalnya lagi ga ada have to watch movie on cinema this month sepertinya sih. Tapi ini mau puasa dulu, UAS di depan mata soalnya, tegangggg >< Ntar kalau saya dah nonton yang lain, reviewnya bakalan dimasukin. Mm, saya jadi mikir mau bikin list skoring dia, skalanya 1-10 deh. Mulai dari Breakfast at Tiffany's, dia dapat 7:10 deh.. Wait for the rests, fellass x)

    Tuesday, December 1, 2009

    my month : December

    Welcome, December :)
    It's really a huge booster in my bored life lately. Yeah, i dated homework almost every night, beside playing twitter sometimes hahaha.. But, hey, in the mid of this month, it turns great, i believe. Holiday is waiting for me, so does you. Yes you! Everyone deserves holiday after a stressful month, err, year, maybe, like my experience. Life is tough, especially in this year for me. I'm just 19 years old, God. But, You did treat me that well, You helped me to grew up through this year. I promised to list things in 2009 here, but, maybe after i finish my final exam. You'll know why i said life is tough, butttt, i am tougher! *ga mau kalah hehehe..

    Mmm, i'd like to do some things before i go to home this Christmas, like cut my hair, call it "buang sial" or whatever, i just want another look, besides this fringe is almost make me bad again haha. I want to look fresh on my day, so maybe i'll cut my hair in the next 2 weeks. Oya, i am waiting for 3 great stuff this months. Really great sutffs. I promised i'll show them here, especially the cutest one, hohohoho.. One clue, it shows you "jadul" picts, got it? It's happening now guys, but, i'm still waiting for their call before i pick up that one. The others will be sent by TIKI, one will be sent tomorrow! Yippiee.. I heart em'all :)

    Oya, i found this cute picture. Actually i am searched for a Christmas picture, but i (still) got nothing cute, so i named this one cute, in my opinion.


    If i lived in Harry Potter's life, one wish this Christmas, 
    pleaseee let Dumbly arise from death, we miss him a lot.

    Sunday, November 29, 2009

    one month to go

    Happy Sunday everyone..
    Honestly i'm not in mood to write any story here, though i like to share it. Well, a long weekend is ended today, and it is closed by a big rain and gluduk2 hehe.. Mm, i'm still doing some of my homeworks actually (please trust me) and now, i am about thinking to skip the class tomorrow hahaha.. But, where will i go? I'm broke now :( And, i am a person who always believe that somehow miracles could happen on our last week before exam. Yeah, on the last class, sometimes our lectures give clues on how the exam will be. Or maybe they conclude every part of the subject. It happened, right? Many times in my experience. So, skip the class is not a good idea. What about cut my hair? Mm, i'd like to cut my hair, but, not this early, but, in December, in the middle of exam, as a refreshment (plus hair spa). Huh, i got stuck then. What to do ya? What guilty pleasure should i take as "kambing hitam" in my skip planning tomorrow? hahahaha..

    Ah ya, i am happy today. Gorilla and Kingkong texted me Happy Sunday. How lovely :) We're about discussing our new year planning. But, let mamapapa choose ours. I know they will treat me well hehe.. Today is November 29, and i have many friends and relative who are celebrating their birthday today, Inya, Cia, Tika and my inanguda in Medan. Wishing you all the best! One month to go to mine hihihi.. Well, nites all, gotta off soon and continue my still unfinish homeworks x)

    Friday, November 27, 2009

    new moon : November's mission completed

    First, happy long weekend :)

    Hey, i watched New Moon yesterday and i think it's better than Twilight. Maybe i could say some whys i told New Moon is better than Twilight, because :
    1. Less Edward's scenes *grin.. I don't really like this so called cute vampire, yeah, in fact i dislike white man. I prefer color man (tan or brown), they "tasted" more man to me hahahaha..
    2. Jacob cut his long hair, and how he transformed into wolf was so cool! He had a great body now, and cute smile *melting
    3. More fighting scenes than the previous one. Eventhough the fighting scenes was only full with wolfs and vampires, yeah, it's better i thought.
    In a conclusion, mmm, New Moon is better than Twilight, because they had more Jacob's scenes :)


    some of his poses *ganteng makkk

    By this, i had my November's mission completed. I bought SPICE magazine early this month, and read there that have to watch movie are 2012, A Christmas Carol and New Moon. I've already watched they all, yipppiee :) I am ready to face December now, face my final exam on December 7 then have a family holiday in Christmas, bday and New Year. But now, let me finish all unfinish tasks (i still have lots of them) in this long weekend, well actually just today, if i'm on good mood hehehe.. Have a nice dayy :)

    Tuesday, November 24, 2009

    when i missed my bandits

    Everyday is a blessing from God,but today i wasn't felt it was a blessing, because of two things. I won't reveal yet remember it,huff.. But, one point for sure, i really really wanna make up my day, so i chose to had my 'me time' alone today. And i chose GI as the best place to visit, i forgot when was my last visit there hehe..
    Then, i made my own day by having shopping spree alone,tested some dresses and shirts, then bought them hehe.. Read some books, searched for one book, please trust me, i never found it! I've been searched it on 3 gramedias, but yeah, still 'gigit jari' so i ended my gramedia's visit by purchased a ruler hahaha.. My old one is still good, but not good enough to make a perfect straight line..
    I strolled the mall, found a magnificent David statue on its WM, i captured it by phone, i'll put it tomorrow here due to i used bb for this post, am too lazy to turn on the lappy hehe..
    The last but not least, i had my Green Tea Blizzard by Dairy Queen, still lovely as before hihi.. I miss that cup of ice cream:) after i felt enough colling down, i texted my bandits and was extremely happy when i received their smses..
    I smiled a lot in Food Louver hehehe, it even doubled with mom's call.. Whuah, no more sadness for today hehe..

    So, i guess i am ready enough to be a strong girl tomorrow, yeah i have to fight for my own self worth, and i'll gonna prove it!
    Anddd, still have tons of curiousity with my Xmas and New Year's plans.. Mom won't let me know until now huhu.. But, no need to worry, cause i'll be fine with them:)

    Friday, November 20, 2009

    two Fridays on a row

    It's like a deja-vu  today. I spent today really (see it? i even bold it) like the previous Friday. I could mention what i did today, just like this :

    06.15       : Woke up! (no snooze, hoorayyy!!)
    06.30       : Took a bath, plus hair washed
    07.00       : Dressed up
    07.20       : Went to campus, then accompany D and A to print their tasks
    07.45       : Ate nasi uduk
    08.00       : Faal II class
    09.30       : Leha leha time
    10.00       : Psikometrika class (ohmy, mau gila di kelas ituuu)
    12.00       : Finished the class ( thanks, God) then i could eye-ing hahaha
    13.00       : Went to mall (Sency to MTA)
    14.00       : Strolled the mall and had some shopping spree then ended it at daily store (Food Hall to Hero)
    16.00       : Watched movie(s) -- no long queue for two times, one word, blessing! :)
    !8.00        : Had dinner
    --


    A Christmas Carol 

    See, so simple, huh? But, i do love my Friday :) Today i watched A Christmas Carol, another movie welcoming Christmas season. A nice one! I love Jim Carrey's annimation as Ebenezer Scrooge, two thumbs up! I recalled another Christmas movie, Polar Express, starring Robin Williams, how great that movie and especially its annimation. SO NATURAL :) I bet if i watched it on 3D, it will be more natural. Anddd, so touchy. I almost cry in one scene in his past when he remembered how he celebrated his Christmas on his childhood. Suddenly i miss my family to celebrate this Christmas with me. Though it still one month to go to Christmas, i do miss them. Can't wait to see them soon. Can i fast forward to Chirstmas, please??

    Wednesday, November 18, 2009

    christmas : first list


    first list 

    I'm just finished chat with my junior high school friends. Well, kinda long time not see them. And, realized one big fact between us! hahaha, so silly guys, but now i am looking forward to meet them and finish this stuff x) Then, i have my first list for Christmas now, or maybe i could add it also in my birthday wish list, so Santa, please hear my wish (also their wish).

    Monday, November 16, 2009

    musim hujan = musim gendut

    Hahaha, saya ga bercanda pas nulis judul itu, secara baru hari ini saya udah makan banyak, dengan alasan klasik "hujan itu bikin lapar mulu, dingin sihhh hehehe". Iya ga sih? (please dong ada yang setuju juga hahaha - ngarep ada teman ikutan gendut juga ;p) Tapi hari ini hujannya sadis! Salah juga sih, udah tahu hujan malah keluyuran cari makan di samping kampus. Yah, abisnya makanan dalam kampus, di gedung K itu ga enak sih (maap ya, mas2 siomay dan tempura dan kios anak2 teknik di lantai 4). Jadi deh, saya dan Inggrid, menerjang hujan demi semangkok Mie Ayam Nyamin si bapak gendut. Soalnya semua pastinya nyari yang kuah2 kalau pas hujan, dan itulah tadi, saya sama Inggrid asli basah celananya plus sepatunya demi si nyamin itu! Sebenarnya niat beli gorengan juga, tapi alangkah sungguh tidak sehatnya jika makan siang mie plus gorengan, jadi niat suci itu terpaksa dibatalkan. Padahal saya sudah makan tuna puff paginya. Trust me, tuna puff itu enak banget! Highly recommended bread from Breadtalk according to my opinion as a tuna lover  hehehe :)

    Trus jadinya kita bersih2 dulu di kamar mandi, dengan stelan kayak ngambil wudhu, karena kita cuci kaki dong! Dan makan trus kuliah, sampai mau jam 3 dan saya lapar lagi! hehehe.. Tapi bingung mau makan apa selain malas jalan jauh karena masih ada kuliah lagi jam 3.30, yah, secara dosennya telat mulu, padahal seharusnya masuk jam 3, jadi deh, turun ke bawah beli... MILK TEA -no ice! One of my favourite drink :) I love both, milk and tea, and if you combine it hihihi, i'll finish it soon ;p Yup, itu minuman juga abis dengan cepat, bahkan sebelum dosen datang. Pulang kuliah jam 5, saya lapar lagi! Trus sekarang lagi niat beli kebab, ato nasi goreng, ato gorengan, dan pilihan jatuh ke pisang goreng Kalimantan. Sayangnya ga berjodoh dengan gorengan hari ini, dia tutup dong (kesel), jadinya pulang dengan tangan hampa deh. Di tengah jalan saya liat kantin sebelah buka, saya ajak deh si Arlene buat bungkus makanan, saya lapar nasi sekarang soalnya, eh dia lapar juga. Jadi deh, jam 5.30 kita makan gede hehehe..

    Sekarang, saya lagi ngunyah2 kripik pisang Lampung nih. Alasannya dobel sekarang, sambil ngerjain tugas plus dingin abis mandi. Trus bentar lagi, jam 10an saya bakal makan lagi deh, kali ini apel sasaran saya hehehe.. Tuh, dia udah nongkrong di sebelah. Tunggu ya, pel, paling bentar lagi saya lapar hehe.. Walah, saya bisa menggendut kalau hari2 meng-excuse diri makan sesuka perut dan sesuka hujan nih. Dan juga harus pake celana gantung karena hujan, mmm, apa sekalian bawa sendal jepit aja ya? Abisnya hujan itu ngerusak sepatu banget, kasian sepatunya. Walah, hujan yang baik, saya senang banget kalau kamu datang. Apalagi bau tanah abis kamu pergi. Mama saya bilang saya jorok karena suka bau itu, tapi menurut saya itu bau kehidupan. Semuanya ga akan tumbuh kalau tidak ada air dan tanah, dan hujan menyatukan mereka. Jadi itu bau kehidupan menurut saya, karena kehidupan di tanah bisa bermula dengan adanya hujan. Hwuaahh, sok2 melankolis sekarang hehe.. Well, enjoy the rain, but keep avoiding ourself from junk food after the rain (beneran loh, saya pengen makan KFC abis ujan tadi, sayang deliverynya mahal hahaha) !

    Saturday, November 14, 2009

    2012 dan kiamat


     doomsday!

    Sebenarnya saya hanya ingin menulis judul 2012, tapi ntar sama aja kayak ngasih review film deh, jadinya saya tambahin judulnya, yang memang menggambarkan apa yang ingin saya tulis di blog ini. Yah, kiamat, akhir dunia, apalah itu namanya, yang pasti keadaan dimana segala macam kehancuran berpuncak dan (setahu saya) dunia musnah alias tidak ada lagi. Dikabarkan suku Maya yang meramalkan hal tersebut, katanya tanggal 21 Desember 2012 akan kiamat. Apa ya yang kira-kira terjadi pada diri saya di tanggal itu?

    # Saya akan berusia 22 tahun 11 bulan, seminggu lewat sehari juga harusnya bakalan 23 tahun.
    # Seharusnya saya udah lulus s1, dan dalam proses s2
    # Harusnya udah punya pacar lagi (hahahaha, curhat colongan)

    Yah, itu kira2 yang (harusnya) terjadi ketika tanggal itu datang. Saya bukan berandai2 tanggal itu beneran dan membumihanguskan semua umat di dunia. Akan ada tsunami besar sekali akan datang, dan menenggelamkan kita semua, bumi dan isinya, seperti pada zaman Nuh dulu. Seperti di film ini. Negara2 maju menciptakan bahtera2 untuk menyelamatkan makhluk bumi. Harga untuk 1 tiket adalah 1 Milyar Euro, nebak aja sendiri jadi berapa di Rupiahkan hahaha, saya ya ga bisa bayar segitunyalah. Nebak lagi deh, siapa2 aja yang bisa naik kapal itu, yang artinya juga, menurut film ini, akan selamat dari Doomsday ini.

    Film ini aneh menurut saya. Iya, saya setuju dengan penggambaran kiamat ini. Yah, saya sih mengartikan cerita di film ini dengan datangnya kiamat, bukan sekedar tsunami atau gunung berapi, tapi kok bisa ada yang selamat ya? Kalau memang mau kiamat, ya jangan ada yang selamat dong? Iya ga sih? Justru saya ngiranya akan benar2 musnah isi bumi. Ini kok malah ribuan orang bisa selamat, karena punya uang! Nah loh. Nyawa terbeli dong? Tuhan kita yang Mahaadil itu berarti berubah jadi mahatidakadil dong? Salah dimana persepsi ini? Saya malah lebih suka penggambaran di film Knowing deh jadinya. Bahkan akan ada anak2 atau orang2 yang terpilih dan akan menjadi Adam dan Hawa yang baru di negeri baru yang dijanjikan Tuhan kepada kita. Bukan dengan 1 Milyar Euro dan kita akan selamat di dunia. Kalau dunia hancur juga berarti manusia hancur kan?

    Okei, saya sedikit berapi-api ketika menulis tentang ini. Tapi saya masih bingung dengan inti cerita ini. Masih lebih bangus Wall-E deh, kalau memang tujuan filmnya untuk kebaikan bumi. Atau Knowing, agar orang2 tuh pada baca alkitab dan peka dengan keadaan sekitar, tangisan ibu pertiwi. Atau bahkan menonton siaran2 seperti tsunami atau gempa Padang, yang memilukan hati dan menyadari mereka sudah pernah menikmati "kiamat" mereka dan melihat orang2 yang mereka kasihi menghadapi "kiamat"nya. Sadar ga? Ada ga yang bisa menyelamatkan diri? Ga ada? Semua pada akhirnya berpulang kepadaNya. Apapun yang akan kita lakukan, kita tetap akan menghadapi "kiamat" kita sendiri2.

    Saya yakin film ini pasti menghibur banyak orang. Hanya ada seorang saya yang kurang menikmatinya. Kurang bisa memaknai hancurnya dunia ini. Tapi saya tetap manusia biasa. Di saat masa saya akan tiba, saya berharap saya bersama mereka, bersama surga saya. Sehingga saya tidak takut ketika kiamat itu datang. Meskipun saya juga takut, takut tidak cukup waktu bersama mereka, takut tidak cukup waktu membahagiakan mereka, takut tidak melihat dan mengetahui keberadaan mereka. Whuah, saya sampai nangis nulis kata2 ini, beneran. Ada teman nulis ini kemaren, jadi saya kopi buat bloggie, kata2nya bagus. Have a nice day yaa:)

    Life comes with no time outs, no second chances. You just have to live life to the fullest, tell someone what they mean to you, speak out, dance in the pouring rain, hold someone's hand, and smile until your face hurts. Don't be afraid to take chances or fall in love and most of all, live in the moment because every second you spend angry or upset is a second of happiness you can never get back.

    Wednesday, November 11, 2009

    after i watched cin(T)a


    Cina - Tuhan - Anissa

    Saya pribadi tahu film indie ini pas Lebaran kemaren, pas maen ke tempat teman untuk makan siang sama2. Langsung nge-cek apa masih ada di Bitz Megaplex Grand Indonesia, unfortunately, udah pindah dong ke PVJ. Yahhh, berhubung keinginan ke Bandung harus dibatalkan karena kemacetan luar biasa, jadilah, memasrahkan diri untuk ga nonton film indie, yang konon amat "kritis" ini. Teman saya, FP, paling sedih karena ga bisa nonton tuh. Jadinya dia make poster film ini jadi display picture YM-nya.

    Eh, kira2 2 minggu lalu, ada poster si film ini seliweran di UNTAR. Saya nanya deh sama 1 cowok yang jagain tiket (ternyata ketua panitianya, saya baru tahu tadi hehehe), ternyata film cin(T)a ini bakalan road to campus, dan di Jakarta sendiri dipilih UNTAR, karena banyak Cina di kampus ini. Yah, alasan semi rasis ya? hehehe.. Tapi, gapapa deh, jadinya saya bisa nonton juga ni film. Langsung juga deh ngabarin FP, dan jadilah, kita nonton hari ini! Yipppieee :)

    Kita semua ngambil screen 1, nonton pukul 10.30-an (baca : telat). Eh, filmnya kok ga klimaks ya? Saya baru sedih pas terakhir2nya, dia langsung abis. Wuahh, kok ga ada perlawanan dari Cina sama Anissa ya? Saya mengharapkan mereka jadian, setidaknya berani mengambil resiko dari perbedaan mereka. Tapi ini, tidak adaaaa.. Apa maksud itu? Belum lagi selentingan2 yang tidak kelar juga, jadinya penasaran deh dan harus nunggu diskusi film. Jadinya saya masuk kelas dulu, baru nyusul FP dan NK trus kita Jcool-an bentar sebelum balik lagi untuk melihat diskusi film.

    Ketika konsep Tuhan dikeluarkan, saya amat setuju sama pernyataan si Anissa itu. "Tuhan itu adalah alasan saya hidup, dan alasan saya mati". Hebat itu kata2. Bahkan menurut saya jauh lebih hebat kata2 di filmnya, "Jika Tuhan saja bisa kamu lawan, apalagi saya". Yah, kurang lebih gitulah. Intinya, orang yang pindah agama, khususnya demi orang yang mereka cintai, itu artinya menyangkal Tuhan. Tuhan saja bisa mereka sangkal, mereka khianati, apalagi manusia yang (katanya) kita cintai itu. Bener banget itu! Yang ngasih hidup aja kita khianati, apalagi manusia! Bahkan kadang kita tanpa sadar mengambil tugas Tuhan. Kita menghukum orang, kita menilai orang, padahal itu tugas Tuhan. Tugas kita hanyalah mencintai sesama kita. Dan untuk itupun kadang kita susah. Huff...

    Saya malas membahas kisah saya sendiri disini. Yang pasti, hari ini saya puas dengan film ini. Manusia siapapun dia, dari suku manapun, agama apapun, menyembah Tuhan dengan cara berbeda. Pertanyaannya, kenapa Dia menciptakan perbedaan di antara kita. Jawabannya, itulah mengapa Tuhan menciptakan cinta, supaya semua yang berbeda itu bisa bersatu. Hebat! Untuk filosofi yang 1 ini saya setuju. Cinta, pelajaran pertama dan pelajaran terakhir dalam hidup ini. Kita hidup untuk mencintai, namun jika kita tidak terlebih dulu mencintai diri kita, maka cinta itupun akan sulit kita miliki. Hidup, cin(T)a :)

    The movie's quote : 
    "Why did God create us differently..if God only wants to be worshipped in one way?
    That's why God created Love, So all the differences could be united"
    God who we call with different names and worship in different ways, and He is a Director.

    undercover : FP ngeh pas si Sunny lewat, jadinya foto2 deh sama dia, pake acara deg2an segala lagi hahahaha.. Yang ada malah saya yang malah dekat banget sama muka Sunny. Yah, ganteng sih hahaha..

    Monday, November 9, 2009

    milky strawberries

    Hai, bloggie..
    Though i'm still tired, i'd like to share you thing that made me happy yesterday, yayyy, i went to Bandung :) and one big one there was visiting strawberry field and had my own strawberries time there, picked it, eat it also hehe.. And now, i am enjoying them. At first, i have no idea how to enjoy them, well, i like strawberry, in juice especially. If you put more milk inside, i could drink more than 2 glasses! But, i have no juicer here, so, what will i do? Heyy, just buy Full Cream Susu Kental Manis by Frisian Flag, tadaaaa here's my milky strawberries :)


    it tasted yummy, really!



    i heart strawberries :)

    ps : i still have many stories with Bandung, but i wont post it until Inna give me all the photos hehe.. So, wait for my next post ya..

    Thursday, November 5, 2009

    just quotes

    Once again (after so many times i said "once again") i thought i, err.. dislike my current blog's background. I need it to be retouched again by Herlin really sooner * i really do crossing finger right now hihihihi.. But, let her do her best since i believe on her taste. I just realized that something happened with the hit counter. Well, i knew exactly that my blog's visitors are not that much! Really, but you can clearly see the total visitors now. Ow, ow, is it uncorrect now? Yeah, Herlin has just got her newest task to fix on my blog hehehe.. Maapkan diriku, kawan:p

    Then, what will i post tonight? Hmm.. I am not in the good mood and good condition. I got my regularly sickness, hahaha, read my previous posts and you'll find it. The only key is, it's not about period, it's about my personal sickness. So, i am quite lazy to write a long post. I just wanna share you this quote. Do not think that hard to know the real meaning of this words. It's just simply meaningfull as you've passed it in your life.


    I think I'm afraid to be happy because whenever I get too happy, something bad always happens.

    Tuesday, November 3, 2009

    antenna's current position

    First, i gotta admit that i am not a TV person. It will make you easier to understand my words in this post hehehe. No, i won't write a heavy and long post, just as long as you have watched TV, you'll be understand. I have an 14" TV in my room. Most of the time i switch it off. The only reason was i don't have it's remote. Serious. It's not my TV, i got it from a man, when my dad had a bussiness with him. And i don't thing it's remote, because the only channel i remembered the programs and i liked it was only TransTV. Please trust me hehehe..

    But, i changed my mind. About a month ago, i decided to search its remote. I've been searched actually, but not that hard. I even went to Mangga Dua Mall, just to looking for a remote, for a TV from nowhere brand, called EIKI. Please trust me again, that brand is truly exist in this TV world, and i just found one girl, who'd know the brand, and sold the remote! I was blessed to meet her and her small store. Tadaaa, it's work good on my tv!!

    Today, i still not a tv person. But, i have remote on my hand, so i can change its channel. I even put it next to my bed, with handphone and AC remote, to make me easier to switch it off when i wanna sleep or to switch it on when i wake up, to watch gossip hehehe.. Yeah, Insert is my friend who accompany my shower and breakfast time. When i go home after class, i changed the channel. But, i got problem with that. I have to utak atik the antenna, before i got a bright look. Like a win-win solution. I can't watch all channel with bright look. So, i gotta make a priority of my daily tv programs. Like today.


     antenna's current position

    Channels :
    1. I don't know the channel's name, but it's bright.
    2. Global TV : well, at least i knew if it's not Daniel on tv. (Yeah, not by his face but his voice hehehe)
    3. Space Toon : if i were a kid, i'll sit in front of tv everysecond i can. It's brightttt and clearrrr!
    4. TransTv : always as bright as i can say :p
    5. The worst channel. It's blue screen! hahaha
    6. O channel : yah, not bad
    7. TPI : good.. good.. good
    8. TVRI : a bit bright
    9. Indosiar : hwuah, it's not bright, though i'm hoping it'll brighter in the afternoon huhuhu
    10. SCTV : worse channel
    11. RCTI : yeah, not as bad as SCTV hehe
    12. ANTV : yah, like O channel. But i knew none program from this channel hehe
    13. Trans7 : it doesn't make Tukul looks more handsome, but at least he's not "kabur" hehe. He's my best friend in sleeping time x)
    14. Jak Tv : bright
    15. Metro Tv : i even can named the politicians hehehe
    16. TV One : so much bright

    Sixteen programs, huff, enough for me actually. I'm just too lazy to utak atik the antenna, so, i back to my old habit, just watch the current channel, have no will to take a remote and change it hahaha.. Lazy me :p

    get well soon, Gen


    the most cungkring man (stand) is Egen

    Last Sunday was my (our) second time to visit Reagen. Well, i still don't know what is his current, err.. sickness. A week ago, i knew he had deficit albumin (protein), but last Sunday they named it TBC usus. Not even better in my opinion. He's on ICU now! Get well soon, Gen. We all hoping you get well soon, so you can have a long resting time in Manado. God bless..

    Thursday, October 29, 2009

    happy anniversary, bloggie :)

    My twin celebrating her birthday today. It's you, bloggie x)
    I didn't count how many posts i've written here, how many times i've changed it's background. How many comments i've received, how many happiness and sadness i've shared you. Thank you. You made me realize that i can share my thought, feeling, and experience. It's good to me, as my foot note in life. Yeah, you, you are one of the fact that me, Gressiana Siahaan was truly exist in this world. A human, who'd had many stories in life, many dreams and many experiences. I'd shared it to all of you, as my blog reader. And if no one read mine, i'll still write, i'll still here to be your twin x)

    Monday, October 26, 2009

    huting dah jadi teen

    Hehehe, adek bungsu saya ulang tahun hari ini, dah jadi teen deh dia, dah umur 13 tahun aka thirteen! Dah kelas 2 SMP, ntar lagi SMA, trus kuliah deh. Ntar tumbuh kumis2an, yang sedikit menjijikkan (baca: menurut saya), trus kaki dia tambah gede, secara sekarang aja dah 40, hey, mau sebesar apa kakimu di usia 23 tahun, hah? hahahaha.. Trus, dia dah pacaran ntar, waduh, saya dilangkahi dong ntar kalo dia dah mulai2 mau pacaran x)

    Dia tuh dandy loh, gaya2 gitu, lebih memperhatikan penampilan. Dia suka selera saya, biasanya nanya gaya ke saya, terutama kalo saya ada di rumah. Malu kalo dimanjain di depan umum, huhhhh, ga keren ah kalo dibagian itu. Mungkin karena dia bungsu, dia mau keliatan sedikit "abang" jangan keliatan banget dia itu "adek" ya? Mmm, wajar2, lagian saya juga berusaha mengurangi keinginan saya untuk nyuap2 makanan ke mulut dia, waduh, secara kita bedanya cukup jauh (7tahun), bobo bareng trus sampe sekarang, gimana saya ga sayang banget sama dia?

    Mau bikin dia happy gampang. Seperti cowo pada umumnya, buat dia senang lewat perut alias makanan kesukaannya. Jadi deh, tiap masakan saya dia itu penyicip setia, papamama masih sedikit under estimate, tapi kedua jagoan saya melahap habis semuanya. Gimana ga senang punya si buncit satu ini? hehehehe.. Trus, kalo kita nge-date berdua tripnya dah kebaca tuh, makan di Ta Wan atau Solaria (favoritnya Chicken Cordon Blue yang menurut saya amaaaatttt gede), nonton film yang sudah disepakati bersama (minim adegan dewasa, yang disimpulkan film2 superhero gitu lah ya), trus ngupi ke J.Co. Kita berdua ga ngupi, tapi ya itu, mesan minum Ice Chocolate berdua, trus makan Glazzy deh. Itu kencan romantis loh hehehe.. Kadang kita bertiga, enak ya? Meskipun tak jarang abis sampe rumah perang lagi! hahahaha..

    Banyak lah yang bisa diceritain tentang huting saya yang satu ini. Huting itu nama panggilan saya ke dia. Semua orang, khususnya orang Batak, pasti nanya kenapa saya panggil dia Huting. Arti Huting sendiri itu sebenarnya kucing loh. Dulu karena dia suka ngekor2 kemana mama pergi, jadi kayak kucing yang suka ngendus2 tuannya datri belakang kan? Jadi deh, saya manggil dia Huting sampe sekarang. Nah, bukti dia ngekor saya, banyakan sih saya suka diekorin hehe, ini dia benda yang saya pilih buat ultah dia. Dia suka dan janji bakalan pakai mulai hari ini. So, happy birthday, Huting :) i miss you..


    kado Huting


    punya Huting dan punya saya :)

    Saturday, October 24, 2009

    the last Earth Hour

    I forgot the exact date of Earth Hour. The thing happened on that day was we had to switch off our lamps, or any electrical thingy to save earth. Well, me myself didn't do it. I just lived in 3x3metres room, without an emergency lamp, so if i switched off my lamps (there's just 2 lamps in my room, the other one is in my bathroom), i saw nothing and breathless. Besides, i didn't use many electrical thingy in room. Just AC, tv, laptop, water dispenser and 2 lamps. Not that much, right? So, i switched nothing off but tv (i am not a tv fan) on that hour. But i believe even if i didn't switch off the lamps, all over the world had done their job. Like this.

    ps : i am amaze and promise in the next Earth Hour, i'll switch off my err.. AC, tv and lamps (i'd already had an emergence lamp now)

    Wednesday, October 21, 2009

    have an ACE day

    This huge store will never make me bore. Guess what, it's cool to find it out on Puri Indah Mall, and it also connected with INDEX Furniture. It doubled my willing to go there again, hopefully on this year. Yeah, hopefully this year, because i'll have hard days after mid exams, gonna do some observations and method research that will be ended with final session (read : SIDANG - i'll have my first sidang this year!). Besides, i have to go with car or taxi, so i can put many things i (will) buy safely. Well, yesterday, i decided to go with public angkot, because it's my first time to go there, because it's better for me to know the exact location of this mall, so i won't get lost if i go with taxi. Err... the other important part is, i also need my daddy to help me to pay all things i wish for in ACE hahaha.. Just like yesterday, i just bought some room decor, to put on my wall. I haven't put it yet, due to many tasks to do today, maybe i'll put its pictures after i put them.


    I told Loloy, who'd accompany me, that i don't mind if my future husband (say Amen!) won't give me any "mas kawin" BUT he have to let me choose anything i want in ACE hahaha.. I wish i could full my future home (say Amen again!) with its stuffs. This shop is really watering my mouth, and it even doubled my saliva (it used in dog's in my text book, so please read it : liur - in Indonesian) because they also had Index in the upper floor. My God, i have to bring mama to this mall. Highly recommended, especially for me, who'd always go to the big malls in Jakarta. This mall isn't that big, it's just have 3 floor (just 3, i won't be wrong with the floor number). Guys, you can count (because i can't) malls in Jakarta which only have 3 floors, but it's completely full! I could name some stuffs you could find there : XXI plus premiere and 6 studios, Celebrity Fitness (i'm not sure the name, or is it Gold's Gym?), their food court, and Puri Land (children's area, they even had roller coaster) and a Carrefour outside. I heart this mall :)

    Another things that made me happy from ACE is : They've already sold Christmas thingyyyy!!!





    I couldn't take the picture closer to the store, so shy to do it hehehe.. But, it's just some of the stuff, big ones especially, like the trees. Inside the store they also sell many cute stuffs. Suddenly i remember my Christmas tree in home. Mom always change our Christmas tree's theme every year, and also our dress code, in the other way to say, the color of our dress has to be the same color with the tree's theme color hahaha.. So, i have no idea what kinda stuff should i buy for mama, because she haven't told me the current theme for this Christmas. I felt so much bless when remembering Christmas time. It's family time, can't waitttt... Christmas, please don't be late, okei? x)

    Tuesday, October 20, 2009

    haven't met you yet



    This is Michael Buble's song. One of my favourite lately, due to my own experiences.